Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu lokalnym?

Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu lokalnym?

Od kilku lat w Google działa system, który – widząc naszą lokalizację – wskazuje nam podczas wyszukiwania takiego fryzjera lub taką piekarnię, która znajduje się stosunkowo blisko nas, a jednocześnie ma dobre oceny od użytkowników. Nasze pozycjonowanie stron w Google powinno zatem opierać się również na lokalnych frazach kluczowych.

Wyszukiwarka Google potrafi, mniej więcej, określić lokalizację, w jakiej się aktualnie znajdujemy. Jeżeli więc szukamy fryzjera, Google potraktuje to jako usługę lokalną i postara się wskazać nam najbliższy salon z dobrymi ocenami. Inaczej będą więc wyglądały nasze wyniki wyszukiwania, kiedy jesteśmy w Krakowie, a inaczej kiedy akurat przebywamy w Rzeszowie.

Pozycjonowanie lokalne jest bardzo istotnym elementem całego procesu, ponieważ – jak wskazują statystyki – 78% użytkowników, którzy wyszukują w internecie rozmaitych lokalnych usług, decyduje się później na ich skorzystanie. Najczęściej poszukiwane w sieci branże i usługi to (kolejność przypadkowa):

– restauracje

– usługi finansowe

– sklepy

– podróże

– usługi

– rozrywka

– zdrowie i fitness.

Bardzo istotnym czynnikiem pozycjonowania lokalnego jest tworzenie tzw. wizytówek, na której pojawić się może m.in. nazwa firmy, branża, adres oraz numer telefonu. Warto założyć własną wizytówkę w usłudze Google Moja Firma, dzięki której pojawi się ona na często wykorzystywanej przez internautów mapce Google. Aby jednak to zrobić, musisz posiadać konto Gmail.

Oczywiście, ważna jest także optymalizacja Twojej strony internetowej, na której powinny znaleźć się dane kontaktowe oraz, rzecz jasna, nazwa firmy. Oprócz tego, warto także umieścić adres e-mail oraz NIP lub REGON. Wszystkie dane warto umieścić także w stopce innych stron witryny. Mając kilka siedzib danej firmy, warto też dla każdej z nich stworzyć własną podstronę i zamieścić wszystkie wymienione wyżej dane.

Nie zapomnij także o założeniu strony firmy na portalach społecznościowych, tj Facebook, LinkedIn, Twitter, itd. Ważne są także opinie użytkowników, które można pozyskać poprzez Google+, PanoramęFirm czy Yelp – nie warto w sposób sztuczny tego robić, ponieważ bardzo łatwo jest to wykryć.

Zobacz też:

Dodaj komentarz