Krótkie wprowadzenie do pozycjonowania

Krótkie wprowadzenie do pozycjonowania

Zakładając swoją firmę z pewnością chciałbyś przyciągnąć do niej jak największą liczbę klientów. Nie wystarczy już samo założenie strony internetowej, warto upewnić się, że wielu ludzi na nią zajrzy. Najprostszą metodą na to jest pozycjonowanie stron w Google – dzięki temu Twoja strona może znaleźć się wysoko w rankingach najpopularniejszej wyszukiwarki świata. Jeśli prawidłowo je przeprowadzisz, z pewnością przełoży się to na realny zysk.

85% odwiedzin na stronie wynika z jej wysokiej pozycji w Google. Okazuje się, że jest to najskuteczniejsza i – co warto dodać – najtańsza formą reklamy. Pozycjonowanie jest pracochłonne, jednak jest to inwestycja, która na pewno się opłaci oraz pomoże w budowaniu wizerunku własnej marki.

Pozycjonowanie polega na ciągłym procesie poznawania mechanizmów, jakimi rządzą się wyszukiwarki, ich algorytmów oraz – co za tym idzie – dopasowywania do nich kodów stron internetowych. W Polsce występuje rozróżnienie na: pozycjonowanie i optymalizację, chociaż terminy te, w niektórych kontekstach, stosuje się zamiennie. Pozycjonowanie oznacza działania odbywające się poza witryną, zaś optymalizacja – w polu samej strony internetowej.

Próbując wyszukać różnych informacji w Google, pojawiają się przed naszymi oczyma wyniki organiczne i nieorganiczne, czyli tzw. reklamy PPC. Ich nazwa jest skrótem od „Pay Per Click”, co oznacza, że są to reklamy płatne – płacimy więc za każde kliknięcie w nasz link. Pozycjonowanie stron, co bardzo istotne, jest całkiem bezpłatne – jest to najtańsza forma reklamy.

Kluczem do sukcesu jest, przede wszystkim, opracowanie listy słów (fraz) kluczowych, przy pomocy których internauci szukają informacji w wyszukiwarce i dzięki którym mogą trafić na Twoją stronę. Powinny być one również zawarte w meta tagach, czyli w tytule strony oraz jej opisie, które wyświetlają się na podczas wyszukiwania na liście stron, w które możemy kliknąć. Bardzo istotna jest również treść, która istnieje na stronie. Warto zadbać więc o grafikę, wideo, jak również o urozmaicone artykuły. O tym, która witryna znajdzie się w na szczytach wyszukiwania, decyduje sam Google.

Zobacz też:

Dodaj komentarz