Linkowanie – dlaczego warto o nim pamiętać?

Linkowanie – dlaczego warto o nim pamiętać?

Pozyskiwanie linków do strony nie jest czynnością jednorazową, ale długotrwałym procesem, który – ostatecznie – pozwoli nam zająć wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. LinkBuilding w znacznym stopniu wpływa na pozycjonowanie stron w Google, dlatego nie warto zapominać o tym kroku.

Warto zamieszczać na różnych stronach internetowych artykuły eksperckie oraz sponsorowane. Zwykle jest to płatna usługa, ale może przynieść nam spore korzyści. Jaka jest różnica między dwoma rodzajami publikacji? Artykuł ekspercki skupia się na konkretnym zagadnieniu i ma – przede wszystkim – za zadanie przekazanie wiedzy z pozycji specjalisty. Artykuł sponsorowany, natomiast, ma na celu głównie reklamę naszej firmy poprzez zachęcający opis konkretnego produktu lub usługi.

Aby pokazać siebie i swoją firmę z jak najlepszej strony, można udzielać się również na branżowych forach tematycznych, jak również czynnie uczestniczyć w rozmaitych konferencjach. Wszystkie tego typu czynności pozwolą „przemycić” adres Twojej strony: na forum możesz umieścić link  w swoim podpisie, na konferencji zaś – należy  takich przypadkach poprosić o podlinkowanie swojej witryny. Artykuły eksperckie pozwolą Ci, z kolei, na umieszczenie internetowego adresu oraz imienia w stopce.

Istotną kwestią, w przypadku linkowania, są również wpisy gościnne na blogach. Ważne, aby były to blogi, których właściciele zajmują się Twoją branżą – wtedy będziesz mógł znów pokazać się z pozycji specjalisty. Istotne jest również to, aby był to blog wartościowy, warto więc zwrócić uwagę na interakcje użytkowników z danym blogerem, czy np. ile polubień mają na Facebooku.

Pomyśl również o recenzji swojego produktu przez wpływowego blogera, w zamian np. za darmowy jego egzemplarz. Znani i cenieni blogerzy mogą również żądać za to opłaty. Bywa jednak, że blogerzy sami piszą do różnych sklepów i proponują napisanie recenzji i umieszczenie linku przekierowującego do danego sklepu w zamian np. za darmową próbkę.

Jeśli możesz sobie na to pozwolić, możesz zostać również sponsorem – pozwoli Ci to nie tylko na umieszczenie linku do stronu, ale przede wszystkim: zbuduje pozycję Twojej marki.

Zobacz też:

Dodaj komentarz