Pozycjonowanie – jakie błędy popełniane są najczęściej?

Pozycjonowanie – jakie błędy popełniane są najczęściej?

Wydaje Ci się, że wszystko robisz zgodnie ze wskazówkami, a mimo to Twoja pozycja w rankingach Google nie wzrasta? Sprawdź, co robisz nie tak: przedstawiamy listę najczęściej popełnianych błędów w SEO, dzięki której pozycjonowanie stron w Google stanie się o wiele prostsze.

Przede wszystkim, istotny jest wybór dobrej nazwy domeny. Nie chodzi o to, ażeby zawarta w niej była nazwa branży czy usługi, ale – przede wszystkim – żeby była chwytliwa i łatwa do zapamiętania. Domeny z frazami kluczowymi są już w większości zajęte, dlatego warto postarać się o oryginalność.

W tym momencie nie warto także tworzyć niezliczonej ilości subdomen, w której będą zawarte słowa kluczowe – algorytmy Google nie podwyższą już rangi Twojej strony na skutek takiej strategii, jeśli na subdomenach nie będzie wartościowej i unikalnej treści, nazwa nic tu nie pomoże. Co więcej, jeżeli stworzysz nazwy subdomen (na których prawie nic nie będzie) ze słów kluczowych oddzielonych przecinkiem, może to Tobie tylko zaszkodzić.

Często właściciele stron w niewłaściwy sposób rozmieszczają na niej słowa kluczowe. Ponadto, wykorzystywane są one w sposób mało naturalny: jeśli to samo słowo widnieje w tytule strony, pojawia się wielokrotnie w treści, a także jest użyte w nagłówkach, możemy być pewni, że roboty Google nie będą patrzeć na naszą stronę przychylnym okiem. Należy więc używać ich w zmienionej formie oraz wykorzystywać je jako element całych zdań.

Nierzadko, zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych, kopiuje się opisy produktów z innych stron internetowych, np. z Allegro, stron na Facebooku lub bezpośrednio z witryn producentów. Jeśli nie wiemy, czy dany opis jest oryginalny, radzimy sprawdzać to przy pomocy Copyscape. Najlepiej jest jednak przeredagowywać daną treść, opisywać produkt własnymi słowami lub – jeśli chce się mieć pewność, że będzie to zrobione dobrze – zlecić dany opis copywriterom.

Ponadto, często zapominamy o stworzeniu specjalnej wersji trony, przeznaczonej na urządzenia mobilne. Coraz więcej osób przegląda strony internetowe właśnie na telefonie, dlatego warto jest im to ułatwić – w przeciwnym wypadku treść witryny będzie nieczytelna, a my stracimy potencjalnych klientów.

Zobacz też:

Dodaj komentarz