Pozycjonowanie stron w Google a optymalizacja

Pozycjonowanie stron w Google a optymalizacja

Zanim pozycjonowanie strony internetowej przyniesie wymierne efekty, warto pomyśleć o optymalizacji stron pod kątem SEO. Poniżej przedstawiamy kilka rad, w jaki sposób należy to robić.

SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja stron internetowych, to wszystkie działania, które mają na celu przygotowanie witryny w taki sposób, aby osiągała ona jak najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania.

Jeszcze kilka lat temu treść strony nie miała zbyt dużego znaczenia dla robotów Google – w tym momencie okazuje się jednak, że jest to bardzo istotny element podczas całego procesu pozycjonowania. Ostatnio można usłyszeć głosy, że znaczenie ma np. to, ile czasu internauci spędzają na danej stronie.

Dlatego też warto postarać się, aby treść zawarta na stronie była jak najbardziej wartościowa. Ważne jest więc, aby teksty nie były złożone z kilku zdań, ale żeby były obszerne i wyczerpujące – dzięki temu internauci będą mogli dowiedzieć się wszystkiego, co ich interesuje na temat danego produktu lub usługi. Ponadto, roboty Google będą patrzeć na stronę bardziej przychylnym okiem. Należy pamiętać, że treść tekstu zawsze musi być unikalna.

W każdym artykule najważniejszy dla wyszukiwarek jest tytuł, dlatego też warto zadbać o to, aby zawierał on słowa kluczowe oraz zamykał się w 70 znakach. Co ciekawe, im wcześniej pojawi się słowo kluczowe w tytule, tym łaskawiej Google będzie na nie patrzył, traktował je jako bardziej istotne.

Ponadto, dla Google istotne są także znaczniki meta. Aby mieć wpływ na to, w jaki sposób witryna będzie się prezentowała w wynikach wyszukiwania, warto zadbać o to, aby w kodzie między znacznikami <head> i </head> wstawić właściwe treści, zwłaszcza w tytule meta oraz opisie meta. Długość tytułu powinna wynosić 67-70 znaków, natomiast opis – około 156 znaków. Dzięki temu zmieszczą się one w przeznaczonym dla nich obszarze i będą korzystniej wyglądać. Co więcej, mogą one zachęcić wielu użytkowników do wejścia na naszą stronę lub wręcz przeciwnie – do dalszych poszukiwań.

Najbardziej wartościowe dla wyszukiwarek są zwykłe artykuły, jednak warto też skupić się na video oraz grafikach.  Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, zapraszamy do lektury innych artykułów. W kwestii pozycjonowania warto zwrócić się do specjalistycznej agencji SEO, takiej jak przykładowo Semtec.

Zobacz też:

Dodaj komentarz