Pozycjonowanie stron w Google – jak dobrać słowa kluczowe?

Pozycjonowanie stron w Google – jak dobrać słowa kluczowe?

Odpowiedni dobór słów kluczowych to połowa sukcesu SEO. Warto więc przeprowadzić najpierw dogłębną analizę fraz, które w pozycjonowaniu okażą się najbardziej trafione.

Słowa kluczowe to te wyrazy, które wpisujemy bezpośrednio do wyszukiwarki Google w celu znalezienia konkretnych informacji, sklepów, produktów. Możemy je podzielić na: brandowe, ogólne oraz long-tail (długi ogon). W zależności od tego, na jakich słowach się skupimy, może nam to przynieść wymierne korzyści, nie jest więc to wcale prosty wybór.

Słowa kluczowe brandowe to frazy, które są wpisywane w Google przez internautów, którzy chcą znaleźć w sieci stronę konkretnej firmy, jednak nie znają jej adresu. Zwykle jest to bardzo proste, ponieważ nazwa firmy występuje bardzo często w nazwie domeny. Firma najczęściej również posiada unikalną nazwę – jest to bardzo ważne, ponieważ, jeśli skopiujemy ją, nasza strona może nie znaleźć się na szczycie rankingu.

Ogólne słowa kluczowe używane są przez internautów wówczas, gdy poszukują oni pewnej usługi, ale nie są zdecydowani na konkretną firmę. Ze względu na to, że wpisywane są one przez osoby będące w różnym wieku, różnej płci, mające zupełnie inne upodobania, ich obecność na szczytach list wcale nie musi się przekładać na zysk. Przykładowe słowa ogólne: kurtki, wyjazdy, zegarki.

Słowa kluczowe long-tail („z długim ogonem”) wpisywane są do wyszukiwarki w momencie, kiedy ma on bardzo sprecyzowane wymagania. Składają się one zwykle z kilku wyrazów. Warto pamiętać, że konkurencja na sprecyzowane słowa kluczowe jest dużo mniejsza. Przykładowe słowa long-tail: kurtki zimowe niebieskie, wyjazdy czechy tanio, zegarki srebrne damskie.

Najczęściej jest tak, że klient – rozpoczynając swoje poszukiwania danego produktu – robi na początku ogólne rozeznanie, wpisuje więc słowa ogólne. Później jednak, jego zapytania stają się coraz bardziej konkretne, wpisuje więc słowa long-tail. Klienci decydują się na zakup produktu dopiero po wpisaniu bardzo dopasowanych fraz. Warto pamiętać, że pierwszy dobór słów kluczowych może okazać się nie do końca trafiony, dlatego trzeba co pewien czas weryfikować swoje wyniki.

Zobacz też:

Dodaj komentarz