W czym nam pomoże Google Analytics z zakresie SEO?

W czym nam pomoże Google Analytics z zakresie SEO?

Aby rozeznać się, czy pozycjonowanie stron w Google idzie we właściwym kierunku i przynosi dobre efekty, warto skorzystać z darmowego narzędzia Google Analytics, które pokaże nam ruch użytkowników na naszej stronie.

Google Analytics to rozbudowany system, który pomoże nam dowiedzieć się wielu informacji na temat internautów, którzy trafiają na naszą witrynę. Wystarczy, że na stronie zostanie umieszczony specjalny kod JavaScipt, który prześle je do systemu, który będzie na podstawie tych informacji robił statystyki.

System pomoże nam zorientować się, w jaki sposób trafiają do nas internauci (czy np. poprzez wyszukiwarkę, czy też bezpośrednie wpisanie adresu), z jakich urządzeń korzystają (mobilnych czy laptopa), w jakiej lokalizacji wówczas przebywali oraz co konkretnie robili na stronie i ile czasu tam przebywali. Google Analytics może pomóc właścicielom witryn również badaniu tego, jakie słowa kluczowe oraz reklamy okazują się najbardziej skuteczne.

Aby zacząć korzystać z Google Analytics, należy mieć założone własne konto w Google. Następnie, kiedy dodamy już swoją stronę do systemu, należy umieść w obrębie swojej witryny specjalny kod – należy pamiętać, że musimy to zrobić nie tylko na stronie głównej, ale również na wszystkich innych stronach. Ów kod będzie odpowiadał za zbieranie wszystkich danych o internautach.

Zakładka „Na żywo” pokazuje informacje na temat użytkowników, którzy w tym momencie przeglądają naszą witrynę,  natomiast w zakładce „Ogółem”, znajdziemy ogólne informacje na temat odwiedzających nas internautów. W zakładce „Odbiorcy” możemy dodatkowo się dowiedzieć, ilu użytkowników jest na naszej stronie po raz pierwszy, a ilu do niej powraca. Google Analytics udziela nam również informacji o tym, jakiej przeglądarki oraz jakiego systemu operacyjnego używają odwiedzający na internauci. Dzięki takiej wiedzy możemy przystosować stronę specjalnie dla naszych klientów.

Google Analytics szczegółowo pokazuje nam skąd dotarli do nas odwiedzający: z wyszukiwarek, mediów społecznościowych, itd. Jeżeli zauważymy nagły spadek ruchu z wyszukiwarki, oznacza to, że została ona ukarana przez Google.

Zobacz też:

Dodaj komentarz